Znajdujesz się na:

Oprogramowanie Handel mobilny

Handel mobilny

Rozwój handlu oraz konkurencja wymusza na producentach i firmach dystrybucyjnych stosowanie coraz to nowocześniejszych rozwiązań zwiększających efektywność ich licznych przedstawicieli w terenie.
Jednym z takich rozwiązań są systemy mobilne. Stanowią one element komputerowego systemu zarządzania, obejmującego planowanie, realizację i kontrolę obrotu towarowego od zaopatrzenia po dystrybucję. Pozwalają pracownikom na zdalne wprowadzanie i natychmiastowe uzupełnianie danych oraz dostęp do nich w czasie rzeczywistym, w aktualnym miejscu ich pracy w terenie.

Ułatwiają i przyspieszają czynności związane ze sprzedażą - od pobrania towaru z magazynu i wyznaczeniu trasy, do sprzedaży oraz druku wszystkich niezbędnych dokumentów.
Podstawowym elementem systemów jest komputer naręczny typu palmtop, wyposażony w oprogramowanie magazynowe i mechanizm drukujący niezbędne dokumenty handlowe. Palmtop jest zasilany wewnętrznym akumulatorem doładowywanym z gniazda zapalniczki samochodowej lub zasilacza sieciowego, co pozwala na niezależną pracę w terenie.

Systemu informatyczny dla handlu w terenie składa się z następujących modułów:

  • HermesMobil  - aplikacja magazynowa instalowana na palmtopie. Umożliwia prowadzenie działalności handlowej w terenie, czyli generowanie dokumentów sprzedaży, aktualizację stanów magazynowych, kontrolę rozliczenia z kontrahentami. Pozwala na zarządzanie bazą kontrahentów i magazynem. Umożliwia tworzenie ofert handlowych i zbieranie zamówień z rezerwacją towaru w magazynie firmy. Poprzez ustawienie parametrów oprogramowania można dostosować działanie programu do indywidualnych potrzeb użytkownika.
  • HermesRMP  - oprogramowanie dla serwera wymiany plików pomiędzy systemem mobilnym pracującym w terenie a oprogramowaniem magazynowym w sieci lokalnej firmy. Pozwala na łatwe sprzężenie systemów mobilnych z dowolnym oprogramowaniem magazynowym funkcjonującym w firmie. Wymiana danych może być realizowana za pośrednictwem GPRS, internetu, lub stacji dokującej.
  • Ankieter -  oprogramowanie instalowane na palmtopie, służące do przeprowadzania ankiet wśród klientów. Wypełnione ankiety są wprowadzane do bazy centralnej firmy za pośrednictwem łączy GPRS, internetu lub stacji dokującej. Projektowanie ankiet jak i statystyczna analiza wyników odbywa się na komputerze stacjonarnym w firmie.
  • Voyager -  oprogramowanie instalowane na palmtopie . Pozwala na przygotowanie dokumentów rozchodu w salonach sprzedaży z ekspozycją. Łączność z programem magazynowym za pośrednictwem stacji dokujących lub drogą radiową.

W oprogramowaniu systemów mobilnych wbudowane są procedury komunikacyjne łączące z oprogramowaniem magazynowym funkcjonującym w firmie. To użytkownik aplikacji HermesMobil wybiera sposób i tryb komunikacji spośród GPRS, internetu lub stacji dokującej w trybie on-line lub off-line.

Nasze oprogramowanie przeznaczone dla handheldów może być instalowane na palmtopie dowolnego producenta, z systemem operacyjnym Windows Mobile lub PocketPC.

Wdrożenie systemów mobilnych przynosi firmie szereg korzyści organizacyjnych i ekonomicznych:

  • Przedstawiciele handlowi pracujący w terenie często nie mają dostępu do aktualnych stanów magazynowych, mimo że wiedza ta jest niezbędnym warunkiem efektywności ich pracy. Wyposażenie pracowników pracujących w terenie w systemy mobilne sprawia, że w każdej chwili znają aktualne stany magazynowe i ceny towarów. Usprawnia to przyjmowanie zamówień na towar i sporządzanie dokumentów sprzedaży.
  • Obsługa klienta w terenie przebiega sprawniej i bardziej kompleksowo, co podnosi prestiż firmy i skłania klienta do współpracy.
  • Poprawia się logistyka firmy. Dzięki temu, że przyjęte w terenie zamówienie automatycznie odnotowane jest w systemie magazynowym firmy, można skrócić czas dostaw towaru do klienta i lepiej organizować zakupy towarów.
  • Właściciel firmy uzyskuje kontrolę nad pracą swoich przedstawicieli w terenie.

Dostępne moduły systemu: