Znajdujesz się na:

Nowości

Przygotuj swój system IT na split payment

2018-06-07 13:50

Przepisy o split payment wejdą w życie 1 lipca 2018r.
Na razie mechanizm ten ma być dobrowolny,
a więc nabywcy będą mieli pełną dowolność dysponowania swoimi środkami.
Będą mogli zadecydować, którą fakturę, dla którego dostawcy, chcą zapłacić według mechanizmu podzielonej płatności, a jaką zwykłym przelewem.

Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności,polega na możliwości zapłaty podatku VAT na specjalny rachunek - rachunek VAT.

Dzielona płatność będzie miała zastosowanie w relacjach firma-firma.

Ze split payment będą mogli korzystać nabywcy, którzy otrzymali fakturę z wykazaną kwotą podatku.
Wówczas płatności za zobowiązania z faktury dokonuje się na dwa rachunki bankowe:
-wartość netto - na rachunek bankowy dostawcy (lub w inny sposób);
-VAT - na specjalny rachunek VAT dostawcy.

Zapłata w ramach mechanizmu podzielonej płatności może następować jedynie w złotych polskich, na specjalnie utworzony rachunek bankowy.

Oprogramowanie produkcji Syriusz jest gotowe, aby zrealizować płatność typu split payment.

Systemy Syriusz gotowe na RODO

2018-05-16 09:59

RODO od kiedy

Już od 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).

RODO dlaczego

Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych ma na celu ujednolicić zróżnicowane zasady dotyczące przetwarzania danych. Wprowadzi także nowe rozwiązania mające na celu zwiększenie ochrony danych osobowych.

RODO kogo obowiązuje

RODO obejmuje swoim zastosowaniem wszystkie podmioty, które w związku z prowadzoną działalnością przetwarzają dane osobowe. Niezależnie od ich wielkości, skali działania i formy prawnej.

RODO zasady

Możemy wyróżnić siedem podstawowych zasad przy przetwarzaniu danych osobowych:

1. Zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość - przetwarzane powinno odbywać się zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą

2. Minimalizacja danych - Przetwarzanie należy ograniczyć do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane

3. Ograniczenie celu przetwarzania danych - dane powinny być zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami

4. Prawidłowość danych - dane powinny być prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Te, które nie są prawidłowe w kontekście celów ich przetwarzania, powinny być od razu skorygowane lub usunięte.

5. Ograniczenie przechowywania - dane powinny być przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Dane osobowe można przechowywać przez okres dłuższy, Wścisle okreslonych przypadkach okreslonych w rozporządzeniu.

6. Integralność i poufność - dane osobowe powinny być przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo , w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem

7. Rozliczalność - Administrator danych jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów i musi być w stanie wykazać że podejmowane przez niego działania są zgodne ze wszystkim powyższymi zasadami.

RODO uprwnienia podmiotów, których dane są przetwarzane

Zgodnie z rozporządzeniem, podmioty których dane są gromadzone i przetwarzane mają m.in. prawo do:
-bycia zapomnianym (czyli usunięcia na żądanie wszelkich danych na swój temat z bazy danych),
-uzupełniania i żądania korekty danych,
-przeniesienia do innego administratora na ujednoliconym nośniku, umożliwiającym ich bezproblemowy odczyt,
-sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Systemy produkcji Syriusz są gotowe na RODO i posiadają mechanizmy umożliwiające wypełnienie obowiązków wynikających z rozporządzenia RODO.

Wśród tych mechanizmów należy wyróżnić m.in.:
- mechanizm nadawania, konfigurowania i zmiany haseł dostępu do systemów,
- mechanizm nadawania praw użytkownikom systemu,
- mechanizm kontroli i rejestrowania czynności związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- mechanizm rejestrowania i przechowywania klauzul zgód przetwarzania danych,
- mechanizm rejestrowania czynności wykonywanych przez użytkowników systemu,
- mechanizm anonimizacja informacji
- mechanizm wykonania kopii bezpieczeństwa

Szczegółowe informacje nt. systemów produkcji Syriusz i ich funkcjonalności w kontekście RODO,
można uzyskać pod numerem telefonu 17 8631 555


HERMES_MOBIL A200 nowe możliwości w aplikacji dla mobilnych handlowców

2018-04-05 12:30

Dostępna jest nowa wersja oprogramowania Hermes_Mobil A200 dla mobilnych handlowców.

W nowej wersji wprowadzamy nowe możliwości i wiele nowych funkcjonalności.

Wśród nich:

  • możliwość sprzedaży z katalogu
  • współpraca z kalendarzem
  • rozbudowane zarządzanie trasami i mapami
  • współpraca z google maps
  • tablica ogłoszeń
  • zmodyfikowany system ankietowania i badania rynku
  • ankiety uzupełnione o zdjęcia wykonane u Klienta
  • możliwość śledzenia trasy PH
  • możliwość konfigurowania widoku tabel.

 

tl_files/www/a200_2018.png tl_files/www/a200_2018_3.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przypominamy, że informacje o zmianach w naszych programach umieszczane są na naszej stronie internetowej www.syriusz.eu w zakładce DOWNLOAD w opcji INFO

Oprogramowanie KANTOR z obsługą drukarek fiskalnych

2018-01-10 08:50

Kantor produkcji firmy Syriusz, to oprogramowanie przeznaczone do obsługi kantorów wymiany walut.

Oprogramowanie spełnia wszystkie wymogi stawiane przez Banki oraz Ministerstwo Finansów, a także generuje kwartalny raport PZKAN.

Program w aktualnej wersji, współpracuje z drukarkami fiskalnymi.

Program jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Korzysta z niego wiele kantorów na terenie całej Polski.

Więcej na temat programu Kantor.

Zapraszamy do kontaktu:

Numer telefonu : 17 8631 555 wew.46,45

Adres mailowy : biuro@syriusz.eu

 

Hermes SP oprogramowanie dla Stacji Paliw - nowy sterownik DOMS

2017-09-14 12:59

Uprzejmie informujemy, że poszerzylismy funkcjonalnośc oprogarmowania Hermes SP o współpracę ze storownikiem DOMS PSS 5000.

Hermes_SPto oprogramowanie przeznaczone do wspomagania działalności, jaką jest prowadzenie Stacji Paliw.

Podstawową cechą systemu jest współpraca w trybie on-line z dystrybutorami paliwowymi. Umożliwia to stały monitoring stanu dystrybutorów oraz bezpośrednie wystawianie dokumentów sprzedaży na podstawie wskazań urządzeń.

 

Dzięki Hermes_SP uzyskujesz:


- wymianę danych z dystrybutorami – w trybie on-line bez dodatkowych czynności operatora
- szybką i efektywną pracę , z wykorzystaniem klawiatury, czytnika kodów kreskowych lub myszki
- wydruki w trybie graficznym lub znakowym w zależności od posiadanego sprzętu
- bogaty zestaw analiz m.in. paliwowych, sprzedażowych oraz możliwość tworzenia własnych analiz,
  również z interpretacją graficzną w postaci wykresów
- mechanizmy zarządzania gospodarką magazynową
- możliwość prowadzenia sklepu i restauracj
 

Wybrane funkcje programu Hermes_SP :

-zarządanie stacją paliw
-ewidencja i prowadzenie sprzedaży
-gospodarka magazynowa

 

Hermes_SP współpracuje ze sterownikami:

- PCC – S8 firmy ASPO
- PS 3010 firmy Petromis
- DOMS PSS 5000

tl_files/www/SP.JPG

Firmy zainteresowane oprogramowaniem zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Handlowym pod numer telefonu 17 8631 555 wew. 45,46 lub mailowy na adres: biuro@ syriusz.eu

Nowe możliwości w Quattro

2017-08-18 12:25

Informujemy, że w Quattro od wersji 6.49.2.2 z 20.07.2017r., dodano możliwość zdefiniowania na kartotece towarowej składu poszczególnych towarów oraz listy alergenów.

W trybie pracy Commander skład i informacje o alergenach możemy okreslać centralnie.

Informacje o składzie wraz z listą alergenów można automatycznie wydrukować na etykietce dla towarów ważonych.

Obsługę wysyłki składu dodano do wag CAS CL5000 oraz CL500JR, CAS CL5200/CL5200JR.

 

Przypominamy, że informacje o zmianach w naszych programach umieszczane są na bieżąco na naszej stronie internetowej www.syriusz.eu w zakładce DOWNLOAD w opcji INFO

 

PROMOCJA :Bezpieczna firma z kamerą SMART NET WIFI

2017-08-02 13:24

Zapraszamy do skorzystania z promocji : Bezpieczna firma z kamerą SMART NET WIFI.

Do każdej zakupionej w firmie Syriusz kasy bądź drukarki fiskalnej marki ELZAB bądź POSNET z kopią elektroniczną, dodajemy za symboliczne 15 zł netto kamerę Smart Net WiFi.

Promocja trwa od 07.08.2017 do wyczerpania zapasów.

Promocją nie są objęte kasy przeznaczone do dalszej odsprzedaży.

Smart Net WiFi to niewielka kamera, dzięki której można monitorować, nagrywać i kontrolować firmę, sklep, salon, mieszkanie.

Atutem kamery jest możliwość nagrywania obrazu i dźwięku na karcie SD. Kamera ma wbudowany głośnik i mikrofon.

Po zainstalowaniu aplikacji, obraz na żywo z kamery można oglądać z dowolnego miejsca na świecie na smatfonie bądź tablecie z systemem Android lub IOS.

Kamera jest obrotowa, dzieki czemu można z dowolnego miejsca zdalnie sterować urządzeniem.

Cena kamery poza promocją to 134,15 zł netto.

Regulamin promocji znajduje sie na naszej stronie w zakładce DOWNLOAD - Urządzenia Fiskalne - Dokumenty

tl_files/www/kamera_syriusz_pomniejszone.jpg
tl_files/www/mieszkanieV380_pomiejszone.jpg

Nowa wersja Hermesa 6.50.2.4

2017-04-12 14:25

W dniu dzisiejszym opublikowaliśmy nową wersję HERMESA 6.50.2.4

Najważniejsze zmiany w nowej wersji to:

A. Możliwość przygotowania plików JPK :

  • JPK_MAG czyli magazyn
  • JPK_VAT czyli ewidencja zakupu i sprzedaży VAT
  • JPK_FA czyli faktury.

B. Funkcja Sumator dla analiz i zestawień, umożliwiająca zsumowanie wartości dowolnych komórek z przeglądanej tabeli.

C. Możliwość automatycznego pobierania z GUS danych adresowych Dostawców

 

Szczegółowe informacje nt. zmian w nowych wersjach, znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce DOWNLOAD - Aktualne wersje - INFO

Nowa wersja Skarbnika 7.8.2.9

2017-03-31 11:22

W dniu 30.03.2017 została opublikowana nowa wersja oprogramowania do pełnej księgowości Skarbnik - 7.8.2.9

W nowej wersji Skarbnika, dla analiz i zestawień dodano funkcję SUMATORA, pozwalającą na zsumowanie wartości dowolnych komórek z przeglądanej tabeli. Sumowane mogą być dowolne komórki, nie tylko z jednej kolumny.

Sumowanie odbywa się poprzez naciśnięcie klawisza spacji.

tl_files/www/sumator.png

Pozostałe zmiany w nowej wersji Skarbnika to:

- dodanie możliwości oznaczenia czy generowany plik JPK jest korektą

- rejestr VAT , VAT odwrócony został rozdzielony na towary i usługi ze wzgledu na deklarację VAT-27

- dodanie obsługi przygotowania przelewów w formacie BZ WBK.

HERMES_GPS - nowość w ofercie

2017-03-31 11:20

Już wkrótce w naszej ofercie handlowej pojawi się nowy moduł współpracujący z Hermes_Mobil A200 - HERMES_GPS.

Hermes_GPS to narzędzie pozwalające na kontrolę wizyt, czasu przejachanej trasy i położenia geograficznego Przedstawicieli Handlowych.

Moduł dostarcza informacji odnośnie miejcsa (położenia geograficznego) Przedstawicieli Handlowych.

 

Hermes_GPS pozwala na:

-rejestrowanie pozycji geograficznej Przedstawicieli Handlowych

-raportowanie wizyt, czasu przebytej trasy i lokazlizacji Przedstawicieli Handlowych

-analizę, porównanie zaplanowanej trasy z faktycznie odbytą.

 

Wkrótce więcej informacji nt. modułu na naszej stronie internetowej.

W przypadku jakichkolwiek pytan prosimy o kontakt z anszyn Działem Handlowym 17 8631555 wew.45

Hermes_SLM -SYSTEM LOGISTYKI MAGAZYNOWEJ

2014-07-08 10:09

Hermes_SLM - SYSTEM LOGISTYKI MAGAZYNOWEJ, to innowacyjne narzędzie wspierające zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokazlizacji towaru, poprzez zatowarowanie, aż po procesy wydań. Hermes_SLM prowadzi do zwiększenia wydajności i obnizenia kosztów zarówno na etapie operacyjnym, jak i zarządzczym.

Hermes_SLM to system "szyty na miarę", każdorazowo projektowany pod kątem potrzeb Klienta.

Hermes_SLM jest zintegrowany z systemem Hermes, z którym wymienia dane poprzez centralną bazę danych.

Hermes_SLM skomponowany jest z trzech głównych modułów:

1. Modułu przyjęć

odpowiedzialnego za czynności związane z realizacją dostaw i wprowadzaniem towarów do magazynu

2. Modułu wydań

odpowiedzialnego za obsługę wydań i kontrolę dostaw towarów do Klientów

3. Modułu remanentów

odpowiedzialnego za czynności związane z przeprowadzeniem remanentów 

 

Integralną częścią systemu są urządzenia naręczne -  terminale mobilne oparte o system Windows CE.

 

Korzyści płynące z wprowadzenia systemu Hermes_SLM to m.in.:

- automatyzacja procesów magazynowych

- zwiększenie wydajności pracowników 

- pełna kontrola i zarządzanie pracownikami magazynu  

- pełna kontrola towarów przychodzących i wychodzących 

- optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej

- zmniejszenie różnic inwentaryzacyjnych  

 

W przypadku zainteresowania systemem, czy też otrzymaniem szczegółowych informacji na jego temat, prosimy o kontakt z naszą firmą telefonicznie pod numer 178631555, bądź mailowo na adres biuro@syriusz.eu


Syriusz System Migrator - bezpłatne oprogramowanie wspomagające migrację baz danych do Firebird 2.5

2014-07-02 15:16

W związku z rozwojem systemów informatycznych produkcji firmy Syriusz, wprowadziliśmy do naszej oferty handlowej program Syriusz System Migrator.

Syriusz System Migrator to oprogramowanie wspomagające proces migracji danych zapisanych w systemach baz danych Firebird 1.5 i 2.1 do baz danych systemu Firebird 2.5

Oprogramowanie jest bezpłatne dla legalnych użytkowników oprogramowania produkcji firmy Syriusz.

Program Syriusz System Migrator publikowany jest na naszej stronie internetowej w strefie DOWNLOAD .

Korzyści płynące z pracy na nowym serwerze Firebird 2.5 to m.in.:

- zwiększenie szybkości wykonywania analiz

- lepsze zarządzanie pracą i wykorzystanie maszyn wieloprocesorowych

- zgodność z najnowszymi standardami języka SQL

- nowa, wydajniejsza platforma techniczna na rozszerzenia systemów informatycznych produkcji Syriusz.

Najefektywniejsze wykorzystanie możliwości  serwera Firebird 2.5 uzyskamy stosując serwery wieloprocesorowe z co najmniej 8 GB RAM, z architekturą SuperClassic.

Zalecamy dokonywać zmiany serwera do wersji 2.5 po podniesieniu wersji programów produkcji Syriusz, do najnowszych, publikowanych na naszej stronie internetowej w strefie DOWNLOAD .

Podnosząc wersje serwera baz danych, prosimy o zabezpieczenie swoich danych, wykonując stosowne kopie bezpieczeństwa.

Wszelkie zapytania dot. migracji baz danych prosimy kierować pod numer 178631555 lub na maila biuro@syriusz.eu

 

 

Nowa wersja Skarbnika 7.7.5.7 - odwrotne obciążenie VAT

2013-10-22 13:04

Dostępna jest nowa wersja Skarbnika 7.7.5.7, w której dodano obsługę mechanizmu odwrotnego obciążenia VAT.

Nowa wersja Skarbnika została opublikowana na naszej stronie internetowej w strefie Download .

Nowa wersja Quattro 6.48.9.9 - odwrotne obciążenie VAT

2013-10-10 15:24

Dostępna jest nowa wersja systemu Quattro 6.48.9.9

W aktualizacji wprowadziliśmy obsługę mechanizmu odwrotnego obciążenia VAT.

Szczegóły dotyczące konfiguracji programu i sposobu działania zawarte są w instrukcji, która opublikowana została na naszej stronie internetowej w strefie Download w dziale Demo/Instrukcje - Dokumentacja.

Nowy Hermes 6.48.6.6 - odwrotne obciążenie VAT

2013-10-04 15:45

Dostępna jest nowa wersja systemu Hermes6.48.6.6

W aktualizacji wprowadziliśmy obsługę mechanizmu odwrotnego obciążenia VAT.

Prosimy o zapoznanie się z instrukcją konfiguracji Hermesa, która znajduje się na naszej stronie internetowej w strefie Download

Quattro ECO - oprogramowanie dla sklepów za jedyne 145 zł netto

2013-07-30 14:00

W odpowiedzi na liczne Państwa zapytania oraz w związku ze zmianami w przepisach dotyczących kas fiskalnych nt. jednoznacznej identyfikacji towaru, wprowadziliśmy do naszej oferty handlowej nowe oprogramowanie Quattro Eco.

Quattro Eco dedykowane jest dla małych sklepów, chcących w łatwy i prosty sposób zarządzać listą towarową.

 

Podstawowe funkcje Quattro Eco to:

- programowanie kasy fiskalnej

- współpraca z kasami i drukarkami fiskalnymi

- wystawianie faktur do paragonów

-wsparcie dla renamentów

 

Do 31.03.2018r. oprogramowanie można nabyć w promocyjnej cenie 145 zł netto.

 

Quattro Eco można w każdym momencie uaktualnić do pełnej wersji programu Quattro, w cenie stanowiącej róznicę pomiedzy Quattro a Quattro Eco.

Wersja demo programu Quattro Eco do pobrania.

W sprawie szczegółów dotyczących promocji, prosimy o kontakt z działem handlowym:

- telefoniczny pod numerem 17/8631-555 w.45,46

- mailowy na adres biuro@syriusz.eu

 

 

A100 - Oprogramowanie dla kolektora danych Argox PT20 - Nowe możliwości popularnego kolektora

2013-07-22 15:00

Oprogramowanie dla kolektora danych PT20
Popularny kolektor - Nowe możliwości

Oprogramowanie A100 instalowane na popularnym kolektorze Argox PT20 tworzy bardzo praktyczne narzędzie usprawniające procesy magazynowe:

- remanent

- przyjęcie towaru

- wydanie towaru

 

Nowe oprogramowanie stwarza szereg możliwości, dotychczas dostępnych tylko w znacznie droższych urządzeniach:

- wyszukiwanie towarów nie tylko po kodzie kreskowym ale także nazwie i symbolu,

- równoległą pracę z kilkoma dokumentami, np. oddzielne remanenty w działach, kilka otwartych dokumentów rozchodu lub przychodu,

- wygodne przeglądanie bazy towarowej w trybie poprzedni/następny,

- bezpieczny przesył danych: w razie potrzeby możliwość ponowienia transmisji bez ryzyka utraty danych,

- wygodny sposób edycji rejestrowanej ilości: jest/dodaj/będzie,

- praktyczny pasek postępu informujący o aktualnej pozycji w bazie lub na dokumencie,

- dla programistów: dodatkowo przechowywany w liście towarów numer referencyjny z bazy danych – znacznie ułatwia przetwarzanie zarejestrowanych danych.

 

Oprogramowanie A100 współpracuje z systemami informatycznymi, które obsługują kolektor PT20. Protokół komunikacyjny A100 jest zgodny z protokołem komunikacyjnym dotychczas stosowanym z PT20.

 

Inne korzyści:

- znaczne skrócenie czasu przyjmowania i wydawania towarów,

- minimalizacja błędów powstających podczas „ręcznego” wprowadzania danych dzięki wibracji sygnalizującej nieprawidłowości

- usprawnienie przepływu dokumentów w firmie

- wygodny, ergonomiczny kolorowy interfejs

- intuicyjna obsługa

 

 Zapraszamy do pobrania wersji DEMO!

Nowy Hermes 6.48.6.2

2013-03-12 12:05

pulpit opcji
Pulpit Opcji

Dostępna jest nowa wersja systemu Hermes 6.48.6.2!

W aktualizacji wprowadziliśmy nowy moduł do programu "Pulpit opcji"! Umożliwia on utworzenie na pulpicie Hermes'a skrotów do najczęściej wykorzytywanych opcji w menu. Daje to operatorom możliwość spersonalizowania programu jak i przyśpieszenia obsługi.
Opis modułu pulpitu opcji dostępny jest tutaj.

Dodatkowo w nowej wersji wprowadziliśmy szereg usprawnień, m.in.: zwiększenie czcionki w głównym menu programu, uprawnienia do modyfikacji wzorów wydruku i grupowania.

Zapraszamy do zapoznania się z nową wersją!

Nowy moduł do programów Hermes i Skarbnik!

2012-04-25 14:54

Z przyjemnością informujemy, iż w najnowszych wersjach programów Hermes i Skarbnik wprowadzimy nowy moduł automatycznego rozdziału, rozliczania i księgowania kosztów dla dokumentów przyjęć, np. SAD.

Zapraszamy do pobrania nowych wersji oprogramowania, które będą dostępne na naszej stronie internetowej od 8 maja 2012 r.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z naszym serwisem przez wypełnienie formularza w Strefie Klienta lub telefonicznie!

Nowa wersja Hermes 6.48.4.6

2012-04-04 01:06

Dostępna jest nowa wersja oprogramowania Hermes - 6.48.4.6!

Najnowsze wydanie, zawiera moduł umożliwiający wprowadzenie w przedsiębiorstwie elektronicznej wymiany danych w postaci eFaktur. Szczegóły dotyczące uruchomienia elektronicznej wymiany dokumentów znajdują się tutaj.

 

Wersja 6.48.4.6 wnosi również dwie nowości w module analiz, są nimi:

  • dynamiczne, w trakcie przeglądania analiz dołączanie/włączanie magazynów
  • przenoszenie okna analizy do "schowka analiz"

"Dynamiczne dołączanie magazynów"

Dołączanie magazynów dostępne jest dla zestawień magazynowych. W analizach pytanie "WSZYSTKIE MAGAZYNY TAK/NIE" zostało zastąpione przez "MAGAZYNY: WYBRANE/WSZYSTKIE". W przypadku wskazanie "WYBRANE" operator w trakcie analizy może dynamicznie dołączać do zestawienia, dane pochodzące z  wybranych magazynów. Dzięki temu w bardzo łatwy sposób można poddać analizie tylko niektóre magazyny, np. 3 z 10.

"Schowek analiz"

Schowek analiz umożliwia "zamrożenie" aktualnie przeglądanej analizy i przeniesienie jej do "schowka". Przeniesienie do schowka, powoduje zamknięcie okna analizy i daje możliwość wykonania innych operacji w programie, np. innego zestawienia, wystawienie dokumentu.
Analizy przeniesione do schowka, można w łatwy sposób przywrócić z okna głównego aplikacji, do stanu sprzed "przeniesienia".
Zamrożenie/przeniesienie zestawienia do schowka odbywa się przez kliknięcie nowej, charakterystycznej ikony ikona schowka.